Alla inlägg under december 2011

Av ida - 30 december 2011 19:26

Tjabba bloggen!! Ja visste inte vad rubriken skulle heta så ja skrev bara nått


Idag har ja åka slalom (igeeen) men de är ju så kuuul!! Jag åkte me Carro (carolina) Pauo (paulina) och Tidde (tilde)

Hahaha!!! ja har "smeknamn" till alla kompisarna typ :) <3

               --------------------------------------------------------------------------------

Nu sitter ja i min säng o bloggar o jag hörde att nån smällde raketer ute!!

fast ja såg den imt, men imon kommer ja se måååååånga raketer!!!

Så därför har ja varit på Kappahl och köpt en kjol som ä svart o jätte snygg ;D


Men vad ska ja skriva mer om då...???



tycker ni att jag o Ida ska fixa nått på bloggen? asså typ göra en header eller byta färger på bloggen o sånt

skriv en kommentar om ni tycker de!!

Hejj råå!! // Emmisan! <3

 

Av ida - 29 december 2011 16:01

Hejjsan alla bloggläsare!!

Idag har ja varit och åkt slalom med min kompis Tilde

Vi åkte från klockan 11 till halv 4! de va jääte roligt ;P


Jag kom hem för en liten stund sen och nu sitter jag och bloggar och lyssnar på Cody Simpson på mobilen!!

Bara så ni vet CODY SIMPSON ÄR BÄÄÄÄÄÄST!!!  

Jag kan lägga upp några låtar på han:

ÄR JAG ENSAM OM ATT ÄLSKA CODY SIMPSON?


hejj råå!!

//Emmisan!

Av ida - 28 december 2011 19:37

HEJ! ;D

Idag har ja varit med ida, vi gick på stan typ halv 11 tror jag..? aja, då köpte ja inga kläder!! vet inte varför...

Sen så va klockan halv 2 så ville jag gå hem, då ringde vi till min pappa o sa att han skulle hämta oss


då så bytte jag om och typ satt vid datan lite, sen skulle jag o ida fara på bio!!  

Vi skulle kolla på Alvin och gänget 3, den va ganska bra ;)

sen åkte vi hem sen hara ja typ bara suttit vid datan och grejjat lite, ja tror att jag ska gå o kolla lite på tv nu


Hejj råå!! <3

// Emiisan! ;D

 


Av ida - 28 december 2011 18:30

  Heej idag har jag varait med Emma på bio och såg Alvin och gänget 3!!!Nu är jag hemma och sitter och lysna på Cody Simpson  Han är skit snygg och är jätte bra på att sjunga  Men jag orkar inte skria mer hejj råå!!!!!!

Av ida - 27 december 2011 19:10

Tjooo!! Ida här jag ska skiva vad jag fick i julklapp:

 1.Kläder(det är så mycket så jag orkar inte säga allt)

 2.Pengar(Jag fick typ 1150kr)

 3.Godis(Jätte lite)

 4.Shampo och någont mer som jag inte kommer ihåg.

 5.Biobiljett!!!

 6.Presentkort på kappalh för hundra kronor

 7.En morgonrock(En svart)

 8.Hårspray!!

 Men det var nog något mer men jag kommer inte ihåg allt!!




Nu ska jag skriva vad jag har gjort idag och vad jag ska göra imorrn!!Idag hade jag väckarklocka på 08:30 så då gick jag up!!Men när jag skulle hä av klockan så petade jag fingre i ögat, det gjorde skit ont.Och sen såg jag på tv tills ett annat alarm ringde och då ringde jag min bästis Emma!!Då så åkte vi på Badhuset.Sen kom hennes pappa och hämtade oss sen satt vi oss vid datorn.Men imorrn ska jag och Emma gå på bio och se Alvin och gänget 3, den värkar skit bra men jag måste gå nu herrå!!!!!

Av ida - 26 december 2011 08:28

                                                  
          HEJ!! :D

Nu tänkte jag säga/skriva vad ja har fått i julklapp   

1. två grafitti nagelack ett rosa och ett svart

2. påslakarn (eller hur de nu stavas, sånt som man har på täcket och kudden) med blommor på

3. bokstäver dom man sätter på väggen så de står EMMA (de är med stora bokstäver)

4. Vantar som farmor har stickat själv

5. pennor

6. en korsordsbok 

7. en målarbok med hästar

8. en snökula

9. prenumera på JULIA tidningen

10. pengar, tror att de va 950 kr

sen kanske de va nått mer som jag har glömt att skriva, men jag tror att det va allt :)



Men förlåååt för att jag/vi inte har bloggat på länge men typ när vi sitter och äter julbord på julafton kan jag ju inte bara säga såhära: Jag måste gå och blogga nu. hejj råå lixom!!

och igår så va jag med Aylin och då kollade vi på en hockey match sen va jag hos farmor o farfar tills typ kl 10.

Men nu ska jag äte frukost. Hejj råå!!

//Emma 

Av ida - 22 december 2011 17:46

tjoosan alla läsare!! :P Nu har jag nyss kommit hem från ridningen


                                 Vi skulle egentligen rida (på hästar) men dom hade typ ändrat nått, så vi skulle inte rida utan vi skulle typ göra nån lek istället. de va ganska roliiigt!! de va typ nån hinderbana som man skulle göra, och seen

skulle vi ha en ryktar-tävling ;D Då va jag och en tjeje som heter Alva på ett lag och sen skulle vi rykta en häst som heter Baltazar jätte snyggt XD

Men ja pallar inte att förklara allt!!  

                               -----------------------------------------------------------------------


Idag va de ju sista dagen på skolan så då kollade vi på en Julshow som va jätte bra  

Då va de några som sjöng, dansade och sen skulle våran rektor säga ett tal och de va inte direkt "bra". (tycker jag)

Men aa, sen så gick vi in och då åt vi typ chips, popcorn, dricka, kakor och så :D oxå kollade vi på film. vi kollade på Narnia Prins Kaspian (vet inte om Kaspian stavas så... ) den va iaf ganska bra :) sen åt vi lunch, som va äcklig som vanligt x) Sen fick vi JUL LOV!!!!!!! <3333   faaaan va skönt asså!

Hejj råå!<3

//Emma :P   

Presentation

Hejj!! Vi är två tjejer som heter Emma och Ida som har denhära bloggen! Hoppas ni kommer gilla den och skriv kommentarer + frågor

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

idas blogg

Fruity Lime Heart

Ovido - Quiz & Flashcards